Výchova komunikativního a vstřícného dítěte, schopného přizpůsobit se pravidlům a životu v sociální skupině a připraveného na vstup do 1.třídy ZŠ.
Celoroční téma: „Svět, ve kterém žijeme“
|
Hlavní cíle ve vzdělávací oblasti |
||||
Dítě a jeho tělo |
Dítě a jeho psychika |
Dítě a ten druhý |
Dítě a společnost |
Dítě a svět |
|
Třída plná dětí a hraček |
- uvědomění si vlastního těla - užívání všech smyslů - vytváření zdravých životních návyků |
- rozvoj komunikativních dovedností - rozvoj smyslového vnímání - posilování přirozených poznávacích citů - poznávání sebe sama - rozvoj schopnosti sebeovládání |
- seznamování s pravidly chování ve vztahu k druhému - osvojení si elementárních poznatků, schopností a dovedností důležitých pro navazování |
- poznávání pravidel společenského soužití a jejich spoluvytváření v rámci přirozeného sociokulturního prostředí |
- rozvoj schopnosti přizpůsobovat se podmínkám vnějšího prostředí i jeho změnám -seznamování s místem a prostředím, ve kterém dítě žije, a vytváření pozitivního vztahu k němu |
|
Hlavní cíle ve vzdělávací oblasti |
||||
Dítě a jeho tělo |
Dítě a jeho psychika |
Dítě a ten druhý |
Dítě a společnost |
Dítě a svět |
|
Ťuká, ťuká deštíček, na barevný deštníček |
- uvědomění si vlastního těla - rozvoj pohybových schopností, motoriky |
- rozvoj vnímání - rozvoj komunikativních dovedností - posilování zvídavosti - poznávání sebe sama, rozvoj pozitivních citů získání relativní citové samostatnosti - rozvoj estetického vnímání - záměrně řídit svoje chování |
- seznamování s pravidly chování ve vztahu k druhému - osvojení si elementárních poznatků důležitých pro navazování vztahů dítěte k druhým lidem |
- porozumění základním projevům neverbální komunikace obvyklým prostředí školy - rozvoj společenského i estetického vkusu |
- seznamování s místem a prostředím, ve kterém dítě žije, a vytváření pozitivního vztahu k němu - vytváření elementárního povědomí neustálých proměnách přírodního prostředí |
|
Hlavní cíle ve vzdělávací oblasti |
||||
Dítě a jeho tělo |
Dítě a jeho psychika |
Dítě a ten druhý |
Dítě a společnost |
Dítě a svět |
|
A – je bouda pro Alíka: |
- rozvoj pohybových schopností (koordinace a rozsahu pohybu, dýchání, koordinace ruky a oka apod.) - rozvoj a užívání všech smyslů - osvojení si poznatků o těle |
- rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností - rozvoj komunikativních dovedností (verbálních i neverbálních) kultivace smyslového vnímání, rozvoj paměti a pozornosti - získání relativní citové samostatnosti - rozvoj poznatků, schopností a dovedností umožňujících pocity, získané dojmy a prožitky vyjádřit |
- osvojení si elementárních poznatků, schopností a dovedností důležitých pro navazování - rozvoj interaktivních a komunikativních dovedností verbálních i neverbálních |
- poznávání pravidel společenského soužití a jejich spoluvytváření v rámci přirozeného sociokulturního prostředí, porozumění základním projevům neverbální komunikace obvyklým v tomto prostředí |
- vytváření elementárního povědomí o širším přírodním prostředí, o jeho rozmanitosti, vývoji a neustálých proměnách - rozvoj úcty k životu ve všech jeho formách |
|
Hlavní cíle ve vzdělávací oblasti |
||||
Dítě a jeho tělo |
Dítě a jeho psychika |
Dítě a ten druhý |
Dítě a společnost |
Dítě a svět |
|
O – o čem si rádi povídáme |
- rozvoj fyzické i psychické zdatnosti - osvojení si věku přiměřených praktických dovedností |
- rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních i produktivních - vytváření pozitivního vztahu k učení osvojení si elementárních poznatků o znakových systémech a jejich funkci - poznávání sebe sama, rozvoj pozitivních citů ve vztahu k sobě |
- posilování prosociálního chování ve vztahu k ostatním lidem (v rodině, v mateřské škole, - rozvoj interaktivních a komunikativních dovedností verbálních i neverbálních - ochrana osobního soukromí a bezpečí ve vztazích s druhými dětmi i dospělými |
- rozvoj schopnosti žít ve společenství ostatních lidí, přináležet k tomuto společenství a vnímat a přijímat základní hodnoty v tomto společenství uznávané - vytvoření povědomí o mezilidských morálních hodnotách - rozvoj společenského i estetického vkusu |
- osvojení si poznatků a dovedností potřebných k vykonávání jednoduchých činností v péči - rozvoj schopnosti přizpůsobovat se podmínkám vnějšího prostředí i jeho změnám - vytvoření povědomí o vlastní sounáležitosti se světem |
|
Hlavní cíle ve vzdělávací oblasti |
||||
Dítě a jeho tělo |
Dítě a jeho psychika |
Dítě a ten druhý |
Dítě a společnost |
Dítě a svět |
|
U – už je zima, už je mráz |
- rozvoj fyzické i psychické zdatnosti - osvojení si poznatků a dovedností důležitých k podpoře zdraví, bezpečí, osobní pohody |
- rozvoj řečových schopností - osvojení si některých poznatků a dovedností, které předcházejí čtení i psaní - rozvoj paměti a pozornosti, přechod od bezděčných forem těchto funkcí k úmyslným, rozvoj představivosti - rozvoj schopnosti sebeovládání |
- osvojení si elementárních poznatků, schopností a dovedností důležitých pro navazování - rozvoj interaktivních a komunikativních dovedností verbálních i neverbálních - rozvoj kooperativních dovedností |
- porozumění základním projevům neverbální komunikace - vytvoření povědomí o mezilidských morálních hodnotách - vytvoření základů aktivních postojů ke světu, k životu, -rozvoj společenského i estetického vkusu |
- osvojení si poznatků a dovedností potřebných k vykonávání činností v péči - rozvoj schopnosti přizpůsobovat se podmínkám prostředí - vytvoření povědomí o vlastní sounáležitosti se světem, s lidmi, společností |
|
Hlavní cíle ve vzdělávací oblasti |
||||
Dítě a jeho tělo |
Dítě a jeho psychika |
Dítě a ten druhý |
Dítě a společnost |
Dítě a svět |
|
I – Ivánku náš, copak děláš |
- rozvoj fyzické i psychické zdatnosti - osvojení si věku přiměřených praktických dovedností - vytváření zdravých životních návyků a postojů jako základů zdravého životního stylu |
- osvojení si některých poznatků a dovedností, které předcházejí čtení i psaní - rozvoj tvořivosti, řešení problémů - posilování přirozených poznávacích citů - poznávání sebe sama, rozvoj pozitivních citů - rozvoj schopnosti vytvářet citové vztahy |
- vytváření prosociálních postojů (rozvoj sociální citlivosti, tolerance, respektu, přizpůsobivosti apod.) - rozvoj interaktivních a komunikativních dovedností verbálních i neverbálních - ochrana osobního soukromí a bezpečí ve vztazích s druhými dětmi i dospělými |
- vytvoření povědomí o mezilidských morálních hodnotách - osvojení si základních poznatků o prostředí, v němž dítě žije - vytvoření základů aktivních postojů ke světu, k životu, rozvoj dovedností umožňujících tyto v postoje vyjadřovat a projevovat |
- pochopení, že změny způsobené lidskou činností mohou prostředí chránit a zlepšovat, ale také poškozovat a ničit - osvojení si poznatků a dovedností potřebných k vykonávání jednoduchých činností při spoluvytváření zdravého a bezpečného prostředí |
|
Hlavní cíle ve vzdělávací oblasti |
||||
Dítě a jeho tělo |
Dítě a jeho psychika |
Dítě a ten druhý |
Dítě a společnost |
Dítě a svět |
|
E – jsou hrábě na trávu |
- rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé i jemné motoriky, koordinace ruky a oka apod - rozvoj a užívání všech smyslů - vytváření zdravých životních návyků a postojů jako základů zdravého životního stylu |
- rozvoj zájmu - rozvoj paměti a pozornosti - rozvoj poznatků, schopností a dovedností umožňujících pocity, získané dojmy a prožitky vyjádřit - záměrně řídit svoje chování a ovlivňovat vlastní situaci |
- navazování - rozvoj interaktivních a komunikativních dovedností - rozvoj kooperativních dovedností - ochrana osobního soukromí a bezpečí ve vztazích s druhými dětmi i dospělými |
- rozvoj základních kulturně společenských postojů, návyků a dovedností dítěte, aktivně se přizpůsobovat společenskému prostředí a zvládat jeho změny - vytvoření povědomí o mezilidských morálních hodnotách - vytvoření základů aktivních postojů ke světu, k životu |
- vytváření povědomí o širším přírodním, kulturním i technickém prostředí, rozmanitosti, vývoji a neustálých proměnách - pochopení, že změny způsobené lidskou činností mohou prostředí chránit a zlepšovat, ale také poškozovat a ničit |
|
Hlavní cíle ve vzdělávací oblasti |
||||
Dítě a jeho tělo |
Dítě a jeho psychika |
Dítě a ten druhý |
Dítě a společnost |
Dítě a svět |
|
A-E-I-O-U – pejsek už je tu |
- rozvoj pohybových schopností, ovládání pohybového aparátu a tělesných funkcí - rozvoj a užívání všech smyslů - osvojení si poznatků a dovedností důležitých k podpoře zdraví, bezpečí, osobní pohody |
- rozvoj řečových schopností receptivních i produktivních - osvojení si elementárních poznatků o znakových systémech a jejich funkci - vytváření základů pro práci s informacemi - rozvoj a kultivace mravního i estetického vnímání, cítění a prožívání |
- vytváření prosociálních postojů (rozvoj sociální citlivosti, tolerance, respektu, přizpůsobivosti apod.) - rozvoj kooperativních dovedností - ochrana osobního soukromí a bezpečí ve vztazích s druhými dětmi i dospělými |
- poznávání pravidel společenského soužití a jejich spoluvytváření v rámci přirozeného sociokulturního prostředí, porozumění základním projevům neverbální komunikace obvyklým v tomto prostředí |
- poznávání jiných kultur - vytvoření povědomí o vlastní sounáležitosti se světem, s živou a neživou přírodou, lidmi, společností, planetou Zemí |
|
Hlavní cíle ve vzdělávací oblasti |
||||
Dítě a jeho tělo |
Dítě a jeho psychika |
Dítě a ten druhý |
Dítě a společnost |
Dítě a svět |
|
M – mámo, už jsem velký |
- rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé i jemné motoriky, ovládání pohybového aparátu a tělesných funkcí - osvojení si věku přiměřených praktických dovedností - vytváření zdravých životních návyků |
- rozvoj komunikativních dovedností - rozvoj tvořivosti (myšlení, řešení problémů) - posilování přirozených poznávacích citů - vytváření pozitivního vztahu k intelektuálním činnostem - získání schopnosti záměrně řídit svoje chování a ovlivňovat vlastní situaci |
- seznamování s pravidly chování ve vztahu k druhému - vytváření prosociálních postojů (rozvoj sociální citlivosti, tolerance, respektu, přizpůsobivosti apod.) |
- rozvoj schopnosti žít ve společenství ostatních lidí (spolupracovat, spolupodílet se), přináležet k tomuto společenství (ke třídě, k rodině, k ostatním dětem) a vnímat a přijímat základní hodnoty v tomto společenství uznávané |
- osvojení si poznatků a dovedností potřebných k vykonávání jednoduchých činností v péči |
|
Hlavní cíle ve vzdělávací oblasti |
||||
Dítě a jeho tělo |
Dítě a jeho psychika |
Dítě a ten druhý |
Dítě a společnost |
Dítě a svět |
|
T – táto, budou prázdniny |
- osvojení si věku přiměřených praktických dovedností - osvojení si poznatků o těle a jeho zdraví, o pohybových činnostech - osvojení si poznatků a dovedností důležitých k podpoře zdraví, bezpečí, osobní pohody |
- rozvoj komunikativních dovedností (verbálních i neverbálních) a kultivovaného projevu - vytváření pozitivního vztahu k intelektuálním činnostem a k učení, podpora a rozvoj zájmu - získání schopnosti záměrně řídit svoje chování a ovlivňovat vlastní situaci |
-osvojení si elementárních poznatků, schopností a dovedností důležitých pro navazování - vytváření prosociálních postojů (rozvoj sociální citlivosti, tolerance, respektu, přizpůsobivosti apod.) |
- vytváření povědomí o existenci ostatních kultur a národností - vytvoření základů aktivních postojů ke světu, k životu, pozitivních vztahů ke kultuře a umění, rozvoj dovedností umožňujících tyto vztahy a postoje projevovat |
- osvojení si poznatků a dovedností potřebných k vykonávání jednoduchých činností v péči - rozvoj schopnosti přizpůsobovat se podmínkám vnějšího prostředí i jeho změnám |
© 2025 Základní škola, Vítkov, nám. J. Zajíce č. 1, příspěvková organizace, Kontaktovat webmastera, Prohlášení o přístupnosti
ANTEE s.r.o. - Tvorba webových stránek, Redakční systém IPO