Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > O škole > Projekty > Projektová výuka ve výtvarné výchově

Projektová výuka ve výtvarné výchově



Datum konání:
15.10.2015

Žáci se formou projektové výuky ve výtvarné výchově učí přistupovat k zadanému námětu zkoumavě, realizovat své nápady, uplatnit různé výtvarné vyjadřovací prostředky,...

Projektová výuka ve výtvarné výchově

Téma práce „Můj ostrov, můj dům“

Třída: 7. r. ZŠ a 9. r.. ZŠPr.

Autor a realizace: Mgr. Jarmila Hellebrandová

Doba realizace projektu – září-říjen 2015

Realizace projektu

Žáci se formou projektové výuky ve výtvarné výchově učí přistupovat k zadanému námětu zkoumavě, realizovat své nápady, uplatnit různé výtvarné vyjadřovací prostředky,...

Motivace žáků – povídání o tom, co by měli na svém vysněném ostrově, s kým by tam chtěli žít, čím by se platilo, zda a jaká by tam byla vlajka, jméno ostrova, apod…(vše, co je řečeno, je správně, důležité emocionální zabarvení)

Zadání úkolu- rozdělení do 2 pracovních skupinek, materiál pro stavbu ostrova-cokoli, co v parku najdete ležet na zemi (nic se nesmí trhat, nic se nesmí lámat), nemusí to být jen přírodní materiály (hoši dokonce našli pod jednou lavičkou pohozeny zbytky bílých kříd a hned je využili)-délka práce i vyhodnocení – 2 vyučovací hodiny včetně přestávky mezi hodinami

Pokračování projektu ve třídě:

Dům mých snů“ – koláž z papíru, fix voskovky

Městečka na mém ostrově – fix, tužka

Formy a metody práce:

  • práce ve skupinách

  • prožitková dramatika

  • výtvarné zpracovávání- prostorové, kresba, malba, mozaika-cokoli děti chtějí

  • prezentace vlastní práce

Hodnocení projektu

Projekt byl realizován v prostoru parku ve Vítkově a ve školní třídě. Bylo vidět, že všichni žáci jsou svou tvorbou velmi zaujati a že je to baví. Dokázali se domluvit na spolupráci i na rozdělení činností. Na závěr každého dvouhodinového bloku představili svůj Ostrov, dům i město druhé skupince žáků a vyučujícímu.

Projektovou výukou byly úspěšně splněny jednotlivé Školní a Očekávané výstupy, Klíčové kompetence i Průřezová témata našeho ŠVP.